Düşüncelerinizin sorumluluğu size aittir

Birçok yakınım ya da ilişkim olan insan benim genellikle neşeli olmamı , “ benim doğal halim olması , hayatı kendilerine göre daha hafif yaşamam ( ne demekse ? ) , onlar kadar derin olmamam, dolayısıylada doğal halimin bu olduğu şeklinde açıklıyor.

Oysa ben olumlu ve iyimser düşünmek için çok çalışıyorum . Her zaman başarılı olamasam da bu konudaki çabamı ısrarla sürdürüyorum.

Bu konuda gerçekten çok çalışıyorum,

Bir süre önce , geçmişte bazı insanlık halleri nedeniyle ( karşılıklı olarak ) kırgın , dargın, küskün olduğum herkese elimi uzatmaya , bu olumsuzluğu en azından düşüncelerimde yok etmeye karar verdim. Yakınımdaki insanlara o kişiler her aklıma geldiğinde kırgınlıkları da hatırlamak istemediğimi , düşüncelerimi sıfırlamak, nötrleştirmek istediğimi anlattım. Paylaştığım kim varsa bu olumlu düşüncemi teşvik etmek yerine , olumsuz düşüncelerini söyledi.Cesaretimi kırmaya çalıştı .İşi onur gurur meselesi haline bile getiren oldu.. ( tabi aslında onlar benim iyiliğimi , küçük düşmememi , hırpalanmamamı istiyorlardı !! )

Düşündüğümü yaptım , herkese elimi uzattım , fiilen gerçekleştirdiğim bu eylemin sonucu muhteşemdi !! Hepsi teklifimi reddetti , ama ben olumlu bir eylem gerçekleştirerek düşüncelerimdeki tüm olumsuzlukları kaldırmayı başarmıştım...Kendime olan güvenim tavan yaptı..

Düşüncelerimi ben etkilemezsem, başkasının etkileyeceğini ,eğer gündemimi ve başıma gelenleri değerlendirme şeklimi kendim seçmezsem, benden başka herkese açık bir düşünce sisteminin içinde yolumu kaybedeceğimi biliyorum.

Çünkü düşüncelerin sonuçlar ürettiğine inanıyorum.

“wishy – washy thinking produces wishy – washy results “

Kendi kendinizle konuştuğunuz , kafanıza takılan konuların % 94 ünü endişeleriniz, korkularınız, kızgınlıklarınız oluşturuyor. İşte bu iç diyaloglarınızın konularını seçmek için çok çalışmanız gerekir.

İç sesinizin korkulu,endişeli konuşmalarını duymaya başladığınızda kendi kendinize “ben yapabilirim “,”başarabilirim “ , “korkmak için bir neden yok “ gibi durumu lehinize çevirecek cümleleri tekrarlamanız ve bu çabayı inatla sürdürmeniz gerekir.Bu mesajlar beyninize ulaştığında iç sesinizin yerini alacak,korkularınızın seviyesi düşecek ve kendinize olan güveniniz artacaktır , inanın !

Amigoları düşünün,hani şu tribünleri coşturan amigoların yaptıklarını. Tribünlerden yayılan coşkunun takıma nasıl yansıdığına bir bakın! Tribünlerden yükselen “inanç “ , tüm maçın seyrini değiştirebilir öyle değil mi?

Birçok pozitif cümle kurarak , birçok pozitif sözcük tekrarlayarak kendinizin amigosu olun !

Sizi teşvik eden bir ses duyuyor olmanız,dışarıdan gelen olumsuz seslere filtre etkisi yapar.Bu da korku eşiğinizin limitlerini düşürür,ümitlerinizi yükseltir.

Kontrol etmediğiniz düşünceler , size bütün nefret ettiğiniz insanlardan ve bütün düşmanlarınızdan daha fazla zarar verir. ( Brahma Budha )

Unutmayın , “ düşüncelerinizin düşüneni sizsiniz “

Düşüncelerinizi seçebilirsiniz!

İyi olanı seçin !

Hiç yorum yok: